מכללת סולו לימודי תעודה אונליין אחד על אחד עיצוב גרפי - גרפיקה ממוחשבת לימוד פרטי קורס אישי עם מורים פרטיים 03-6202111 דרך האינטרנט 

סולו עיצוב גרפימכללת סולו לימודי עיצוב גרפי, גרפיקה,

הקשר בין גראפיקה ועיצוב לאריזת המוצר

דף הבית >> בלוג עיצוב גרפי - גרפיקה ממוחשבת >> הקשר בין גראפיקה ועיצוב לאריזת המוצר

דוגמאות משיעורי לימוד עיצוב גרפי - בניית אתרים - גרפיקה ממוחשבת אחד על אחד עם מורים פרטיים!

סרטון מדהים!! הטיפ השבועי בגרפיקה ועיצוב מחכה לכם בעמוד ממליצים עלינו כנסו...

שתפו את כולם :
הוסף למועדפיםשלח בטוויטרשתף בפייסבוק
צור קשר והזמן שיעור הדגמה חינם:

שם : טלפון : מייל :

הקשר בין גראפיקה ועיצוב לאריזת המוצר

כאשר הולכים למרכול (סופר מרקט), לחנות נעליים, לרשת אופנה, לחנות תקשורת ולמעשה לקניות כמעט של כל מוצר, רוכשים לא רק מוצר אלא גם אריזה. לאריזה יש כמה וכמה מטרות וכאשר דנים בנושא, אי אפשר לנתק זאת מסגנונות עיצוב וגראפיקה.

בשורות הבאות נדון בהקשר של פתרונות אריזה ביחס לגרפיקה ולעיצוב. במילים אחרות, נראה מהו הקשר בין גראפיקה ועיצוב לאריזת המוצר.

יותר מפרקטי

האריזות השונות של מכלול המוצרים שניתן להעלות אותם על הדעת, נועדו לספק מטרות שונות, פרקטיות ואחרות. האריזה, לרבות עיצובה החיצוני והגראפיקה שמוסיפים לה עונה על מטרות כגון:

  • הגנה על המוצר החל מהיציאה מהמפעל או ממכולת הספק והיבואן, דרך ההובלה אל נקודת המכירה וכלה בדרך אל בית הלקוח עצמו.

  • פרסום וקידום מכירות (קד"מ) – לעיצוב ולגרפיקה שעל גבי אריזת המוצר יש משמעות גדולה מאוד, אפילו קריטית, בהיבט של שיווק, פרסום וקידום מכירות.

  • הסברים - עיצוב האריזה יכלול פעמים רבות הסברים שונים אודות מאפייני המוצר, אופי השימוש, הצרכים שהוא נועד לספק אותם.

  • מרכיבים - באריזות של מוצרים שונים ישנה חובה להדפיס את המרכיבים שמהם עשוי המוצר עצמו (מזון, תמרוקים ומוצרים אחרים). היבטים אלה נעשים בצורה אסתטית ונאה אך חשוב לזכור שהם מהווים חובה חוקית של היצרן והמשווק.

הצורך לקנות

מבחינתו של כל משווק, חשוב לדעת ולהכיר קשר מרכזי בין עיצוב וגראפיקה של אריזת המוצר לבין שיפור ומיקסום מכירות. כיום, במידה רבה נהוג לקנות לא רק בשל צרכים בסיסיים כגון הצורך לאכול, להתלבש וכיוצא באלה. פעמים רבות קונים בשל צרכים עמוקים ומעודנים של אסתטיקה, רצון להיות חלק מהחברה, חיבה למותגים.

רכישת מוצרים שונים הפכה לעניין תרבותי וחברתי, כאשר מומחים אוהבים לדבר על מושגים כגון "חוויית קניה" או קניה "עם העיניים". ואכן, מסתבר שצרכנים בוחרים לרכוש מוצרים מסוימים ולהעדיף אותם על אחרים גם בשל מאפיינים על עיצוב האריזה, הגראפיקה המודפסת עליה, היופי והאסתטיקה שמובטחים להם עוד לפני שפותחים את האריזה הנאה.

חוויית קניה

על מנת לשפר את חוויית הקניה והרכישה של הלקוחות, על מנת לסייע להם להבין טוב יותר את מאפייני המוצר, על מנת לשפר את היכולת למשוך את העין והלב בנקודות המכירה (לאור שפע המותגים המתחרים) נהוג להשקיע רבות בעיצוב האריזה, על כל מאפייניה.

לא משנה אם מדובר על עטיפות צלופן או מארזים קשיחים, לא משנה אם מדובר על עטיפות בהדבקה, בוואקום לחץ, בקרטון או בכל חומר גלם אחר, אריזה יפה ומושקעת היא דבר הכרחי. תכנון נכון של היבטי העיצוב, חשיבה נכונה על האסתטיקה החיצונית, על הצילום או האיור, על מיקום הלוגו ועל ההיבט ההוליסטי (כוללני) של הכל ביחד ישיגו דבר חשוב. ההישג יהיה הנעת יותר צרכנים מרוצים לסיים את פעולת הרכישה וליהנות מחוויית קניה טובה יותר.

 

 

 
+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...
 
קישורים מהירים ומומלצים לגלישה מהירה באתר של מכללת סולו עיצוב גרפי
מסלולי לימודי תעודה בתחום גרפיקה ועיצוב:
© כל הזכויות שמורות למכללת סולו עיצוב גרפי 03-6202111 גרוזנברג 26 ת"א 65811