מעצבים גרפיים מתחילים וגם וותיקים מאוד במקצוע לפעמים לא יודעים על זכויות יוצרים בעיצוב גרפי

מעצבים גרפיים מתחילים וגם וותיקים מאוד במקצוע לפעמים לא יודעים על זכויות יוצרים בעיצוב גרפי.

ייתקלו לא פעם ולא פעמיים בצורך להשתמש ביצירה של מעצב אחר, או אומן אחר, לא משנה אם מדובר בתמונה שמישהו אחר צילם, ציור, פונט, תוכן, סרטון, דמות או כל דבר שניתן לאתר באינטרנט בחינם, על פניו זה ממש לא בחינם אלא אם כן צוין הדבר בצורה ספציפית שזה ניתן לשימוש מסחרי.

מה צפוי למעצב אם אכן ישתמש ללא רשות היוצר בתמונה שיצר, טקסט וכו’?

בכל קורס או מכללה, או כל מוסד לימודים אחר, דואגים להדגיש ולהסביר לסטודנטים את החשיבות ב”זכויות יוצרים” החשיבות לכבד את היצירה של האמן האחר, אפילו אם מדובר בחבר לכיתה, ובוודאי בעבודות שייכנסו לתיק העבודות, הסטודנט חייב להבין שהוא צריך את רשות היוצר להשתמש ביצירה שבה הוא מעוניין, הן אם מדובר בכתב או בעל פה או אפילו תמורת תשלום מסוים, אין להשתמש ביצירה שלא נעשתה בידי הסטודנט לבדו במלואה ללא אישור לשימוש מסחרי כי בסופו של דבר היצירה תשומש להצגה ללקוחות ולחברות וחשוב מאוד שהן יידעו מה מקורה.

  1. ישנם אומנים שלאחר שתדברו איתם יספיק להם שתתנו להם את הקרדיט על השימוש ביצירה ולאו דווקא לקנות מהםעל אחת כמה וכמה שאתם סטודנטים בתחילת דרככםאבל חשוב שתדברו איתם על כך לפני החשיפה או השימוש ביצירה המדוברתגם אם היצירה נכנסת לתיק עבודות לתצוגה בבית ספר חשוב מאוד להדגיש בפני מי שאתם הולכים להציגהמרציםהמוריםראיונות עבודה שהיצירה לא שלכם.
  2. יש מה שנקרא מותר לקבל השראה מיצירהמותר להשתמש ברעיון מסוים ולהביע אותו בצורת התבטאות משלכםהאינטרפטצייה תהיה כולה שלכםלמרות שהשתמשתם ברעיון ששומש ביצירה קודמת אבל הביצוע שלו והעיצוב הוא כולו מעשה ידיכםלמשל תחשבו על הסיפור שלגיה ושבעת הגמדים” הרעיון הוא בחורה צעירה ונאה עם תפוח אדום וסמלי ביד ו אנשים קטנים יושבים ליד חיות יער חמודות וקטנותדיסני כבר יצר דמויות לרעיון הזהזה נכון אבל אתם תוכלו ליצור דמויות משלכם עם צבעים פרי דמיונכם ועיצוב משלכם שמספיק שייראו כמה מאפיינים של הסיפור עצמו יוכלו לזהות אותו עם הדמות של שלגיה ו הגמדים.
  3. כך גם לגבי שימוש באלמנטים מהאינטרנט וקטוריים לצורך הטמעה באתר או בעבודות דפוס כמו לוגופליירים וכו‘. חשוב לחפש את התנאים לשימוש באותה יצירהאם הם חופשיים לצורה מסחרית או לא. כשאתם תתפתחו ותהיו יותר מקצועיים תשמחו לדעת שזכויות יוצרים” יהיו גם בעבודות משלכם ומן הסתם לא תשמחו כשמישהו אחר ישתמש בהן ויציגן כשלו מבלי להתייעץ איתכם אפילו.

מהי בעצם תקשורת חזותית?

במאמר הבא, נתאר את ההבחנות בין תקשורת חזותית לעיצוב גרפי כדי לספק לך רעיון והזדמנות ללמוד עוד על תחום זה. עיצוב גרפי תקשורת חזותית רוב האנשים מאמינים שזה אותו נושא, אבל אנחנו נפרק אותו להיבטים כדי לעזור לך להבין ששני התחומים הללו נפרדים אך מקושרים. תחום העיצוב והתקשורת החזותית תרם רבות בשנים האחרונות, ואיתם הגיעה דרישה קריטית למעצבים גרפיים.

תחומי העיצוב הגרפי והתקשורת החזותית סובלים בשנים האחרונות ממחסור באנשים שכן מעצבים גרפיים ובוגרי המסלול לתקשורת חזותית בחרו לעבוד בענף כולו שזה בהייטק, והותירו את ענפי הדפוס והאריזה ללא צוות עובדים. בעמוד זה תמצאו אוסף של סרטים וקורסי יוטיוב שיצרנו רק בשבילכם כדי להסביר מהו עיצוב גרפי בכלל ומה עובד גרפיקאי או מעצב גרפי ביום עבודה טיפוסי במשרד פרסום. הקורסים בדף זה הם בעברית והם נוצרו על ידי גדולי המורים בבית הספר כדי לעזור לך לקבוע אם אתה מתאים להתמחות זו.

תקשורת באמצעות תמונות מה זה בדיוק?

מעצבים גרפיים מספקים לחברות את כל השפה החזותית שלהן במגוון פלטפורמות, החל מיישומים ועד פרסומות לקידום עסקים כדי לשפר את הכרת המותג במדיה החברתית. מעצבי תקשורת חזותית חייבים להיות מיומנים מאוד בכל צורות המדיה הדיגיטלית ולהבין שפת עיצוב במספר הקשרים. אנו יכולים להבטיח לך שאם אתה מתעניין בתחום האמנות הדיגיטלית, ללא ספק תגלה שפע של הזדמנויות במהלך הלימודים שלך.

המתכננים ללמוד את תחום התקשורת החזותית צריכים להכיר את שפת העיצוב, מה שאומר שהם צריכים קודם כל להשלים את מסלול המעצבים הגרפיים המוצעים במוסדות שונים. ניתן ללמוד תקשורת חזותית במשך ארבע שנים לתואר ראשון או עד שנה וחצי במוסדות לעיצוב גרפי ובתכניות לתעודה. בפסקה הבאה נוכל להתבונן בסגנונות עבודה לבניית אפליקציות ושינוי אתרים למובייל וכן ביישום שפת העיצוב המלאה בשלמותה. כדי להתחיל לעבוד במקצוע זה בימינו, מעצבים גרפיים אינם זקוקים לתואר ראשון ועשויים להתקבל במהירות לתאגידי הייטק או למשרדי פרסום באינטרנט על ידי השלמת קורסים או לימודי תעודה במגוון תחומים שונים.

היכן ניתן ללמוד על עיצוב ותקשורת חזותית?

זה לא משנה אם אתה גר עכשיו בירושלים או באילת הרחוקה. ניתן ללמוד קורסי תקשורת חזותית ועיצוב גרפי דרך האינטרנט במספר מוסדות המציעים עיצוב מקוון או בבית ספר המלמד גרפיקה ומולטימדיה דרך האינטרנט כבר חמש עשרה שנה. בית הספר שולח לתלמיד יישום שמקשר מחשבים הדומים למדי לתוכנת הזום או לזום עצמו והמדריך רשאי לצפות במסך התלמיד באמצעות תוכנה זו. במהלך השיעור ופיתוח אתר אינטרנט או עיצוב גרפי, המדריך מדגים כיצד ליצור אפליקציה לדוגמה על מסך התלמיד, ולאחר מכן התלמיד נדרש לתרגל את כל המידע שנלמד בתוכנית הגרפית במחשב שלו.

מכיוון שהמדריך יכול לצפות בכל הפגישה באינטרנט, הוא עשוי לספק משוב בונה ולסייע לתלמיד אם יש לו בעיות עם נושאים מסוימים. ישנם מספר שיעורי בית ומשימות לאורך הקורס כדי לעזור לתלמידים להגביר את המקוריות ואת מהירות העבודה שלהם בכל המדיומים. הסיוע ללימודים אינו תמיד במפגש עצמו, והתלמיד עשוי להיות בקשר אישי עם המדריך לאורך כל מהלך הלימודים במהלך השבוע שבין שיעור לשיעור. למידה פרטנית יעילה יותר, לפי בית הספר, היא היבט קריטי בהצלחת התלמידים בתחום כה רחב.

מה לומדים כשלומדים עיצוב גרפי?

בקורסי עיצוב גרפי לומדים תחילה את שפת העיצוב, המורכבת משפע של כללים לבניית נוכחות דיגיטלית או נוכחות בפלטפורמות אחרות. במהלך הקורס תשלוט בשפה חזותית בהקשר של מספר עקרונות, כמו פיתוח רעיון והבנת המותג עצמו. כפי שאנו יכולים לראות, מותג הוא לא תמיד ארגון תאגידי, למרות שיש הרבה תאגידים שעובדים עבור שיווק מוצרים.

תפקידו של המעצב הגרפי הוא קריטי שכן הוא זה שמגדיר כיצד המותג או העסק יוצגו בפלטפורמות רבות, החל מיצירת פלייר או עיצוב חבילה ועד ליצירת פרסומות או פיתוח אפליקציה מוכנה לרשת. ההיבט המשמעותי ביותר של קורסי עיצוב גרפי הוא תיק העבודות, המוצג לאחר סיום הלימודים. יישומי Photoshop Illustrator ו-Indesign ילמדו אותך במהלך הלימודים. לכל תכנית סגנון עבודה ייחודי המאפשר לגרפיקאי לפתח שיחה ויזואלית על מנת לשלב את השפה הגרפית במותג.

עבודה ותיק דוגמאות – כמה התעודות שוות?

כיום, זה לא משנה אם יש לך תואר ראשון או שני במולטימדיה ומדיה דיגיטלית; מה שחשוב הוא שחברות וארגונים שרוצים לשתף איתך פעולה לא יראו בהעדפה למועמדות לתעודה עצמה מכיוון שאין לה משקל בעת הגשת מועמדות לתפקידים. הם רק יצטרכו תיק עבודות מקצועי המציג את כל שפת העיצוב שלך. תיק העבודות הוא הפריט המשמעותי ביותר להבנת מי אתה ומשמש כדרכון הדיגיטלי שלך להשגת תעסוקה בתחום המדיה הדיגיטלית. בפורטפוליו צריכים להיות מספר בריפים וסיכומים של עבודה במיתוג ויזואלי מול ייצור פלטפורמות עיצוב לשימוש במדיות שונות. ניתן ללמוד את התחום המלא של תקשורת חזותית רק לאחר סיום לימודי עיצוב גרפי.

מה לומדים כשלומדים תקשורת חזותית?

תקשורת באמצעות תמונות לאחר סיום הלימודים בעיצוב גרפי והבנת שפת העיצוב לאורך כל הדרך, כגון יצירת שפה גרפית תשומת לב חזיתית מאוחדת לפרטים בעיצוב רב תחומי התלמידים מתחילים ללמוד מה קורה בעולם האינטרנט החלו לבנות את השפה הגרפית אתרי אינטרנט, המנוע בפועל של גוגל לפיתוח אתרים, בניית אפליקציות וחווית משתמש תלמידים לומדים את כל שפות העיצוב מול השימוש בכלי תקשורת חזותית כמו אלמנטור, וורדפרס ותוכנה  XD לשימוש בבניית יישומים. השילוב בין הכלים הגרפיים שלמדתם במסלול הראשון לבין השפה העיצובית יתרום ללא ספק להצלחתכם במסלול התקשורת החזותית. במהלך הלימודים תיצור תיק עבודות מקצועי עם שפע של אתרים שיצרת עבור הלקוחות שלך וכן תתמודד עם ראיונות עבודה.

חברות המחפשים מעצבים גרפיים ללא ניסיון

בבית הספר יש קהילה מצוינת של למעלה מתשעה עשר אלף אנשים המסייעים למעצבים גרפיים מתחילים ללא ניסיון להתקבל לעבודה. בקבוצה זו תוכלו להבחין במספר רב של משרדי הייטק ומשרדי פרסום באינטרנט למיתוג ושיווק חברות המחפשים מעצבים גרפיים ללא ניסיון.

מעצב גרפי מתחיל, במיוחד עכשיו, עשוי ליישם את כל החשיבה העיצובית שלמד זה עתה על ארגוני היי-טק שמעריכים חדשנות. תתקבל לתפקידים במהירות אם תיק העבודות שלך מקצועי ודובר את כל השפה ההרמונית והוויזואלית הראויה מול ייצוג מייצג של לקוחות ברמה מקצועית. בעמוד זה תמצאו מספר סרטים שיצרנו רק בשבילכם שמסבירים כיצד לעצב, ותוכלו להשתמש בהם כדי לראות אם אתם מתאימים לעולם הזה.