מכללת סולו לימודי תעודה אונליין אחד על אחד עיצוב גרפי - גרפיקה ממוחשבת לימוד פרטי קורס אישי עם מורים פרטיים 03-6202111 דרך האינטרנט 

סולו עיצוב גרפימכללת סולו לימודי עיצוב גרפי, גרפיקה,

מה אפשר לעשות עם תוכנה וקטורית בעיצוב סרטוני הדגמה על מיתוג וטיפים בעיצוב גרפי

דף הבית >> לימודי תעודה עיצוב גרפי >> עיצוב גרפי- פרוייקטים >> מה אפשר לעשות עם תוכנה וקטורית בעיצוב סרטוני הדגמה על מיתוג וטיפים בעיצוב גרפי

דוגמאות משיעורי לימוד עיצוב גרפי - בניית אתרים - גרפיקה ממוחשבת אחד על אחד עם מורים פרטיים!

סרטון מדהים!! הטיפ השבועי בגרפיקה ועיצוב מחכה לכם בעמוד ממליצים עלינו כנסו...

שתפו את כולם :
הוסף למועדפיםשלח בטוויטרשתף בפייסבוק
צור קשר והזמן שיעור הדגמה חינם:

שם : טלפון : מייל :

 

מה אפשר לעשות עם תוכנה וקטורית בעיצוב סרטוני הדגמה על מיתוג וטיפים בעיצוב גרפי טרנדים חדשים 2014-2015

שלב הביצועיזם הבסיסי מסתיים – מתחיל שלב הביצועיסט מעצב. עבודה חלקה!!!!

איורים גרפיים, הם כולם סביבנו, בפרסומות, משחקי מחשב אפליקציות לומדות וכו'.

יש מאחורי כל איור ואיור מעצב, עם חשיבה גראפית, הבנה עילאית של איך הדברים אמורים להיות איך לתכנן את הקומפוזיציה, הצבע, הגודל וכו', העבודה חייבת להיות חלקה, רהוטה, חדה ברורה, מעבירה מסר מיידי.

כשמתקנים איורים בעזרת כלי העט, חשוב מאוד לוודא שהאזורים שצריכים להיות מעוגלים יותר, יהיו מעוגלים יותר בצורה חלקה וזאת נעשה ע"י מתיחה קטנה של הידיות, גם אם אנו רואים שהאיור שקיבלנו לתקן, האזורים המעוגלים לא נראים לנו כל כך מעוגלים, אולי בגלל איכות התמונה, זה לא משנה, אנו יודעים שכדי שהעבודה תהיה איכותית וטובה ולשביעות מירבית של הלקוח, אנו חייבים לעגל את מה שצריך להיות מעוגל, אז ידיות מתח!!!

ישנם איורים שנדמה לנו שהם משתמשים אולי בשקיפויות, לרוב מדובר ב 2 גוונים שונים וזה נותן את אפקט השקיפות, אך אם בכל זאת אנו צריכים שקיפות, נלחץ על windows >> transperancy ונשנה את הערכים באחוזים בהתאם לרמת השקיפות שנרצה מ 0 עד 100 כש 100 זה ללא שקיפות כלל וככל שיורדים האזור המבוקש נהיה יותר ויותר שקוף, וב 0 לא רואים את אותו חלק הוא כאילו נעלם.

חשוב מאוד להבין גם כשעובדים עם כלי העט, לעבוד עם כמה שפחות נקודות, מראה על מקצועיות, על החלטיות, הבנה רבה של הקו, מתי הוא נשבר מתי מתפתל. איור שמורכב מהמון נקודות, מראה ממש על חוסר ביטחון, חוסר ניסיון עם כלי העט והבנה של איפה מספיקה נקודה 1 ליצור את הקימור המבוקש ואיפה שתי נקודות.

אז מה לומדים סטודנטים שלנו לעיצוב גרפי מסלול לימודי תעודה בעיצוב במכללה כנסו...



 

פיתוח היצירה בעיצוב גרפי

כשרוצים להגיש עבודה שלוקחת השראה מעבודה אחרת "חשוב מאוד" לא להעתיק אותה אחד לאחד, אפשר לשנות רקעים, סוגי דמויות, סוגי חיות, צבעי לבוש, צבעי רקע, עובי קווים, כיוון ההצללות, התאורה . העיקר שהרעיון מאחורי האיור יהיה אותו רעיון שאפשר להביע אותו באינספור צורות ודרכים.

לדוגמה העבודה של 2 הבחורים על הרכב והפרה , וברקע יש שקיעה, אפשר לשחק עם הדמויות, אולי אלו יהיו בחור ובחורה, אולי נשנה את התנועות שלהם , החיה יכולה להיות כלב ולווא דווקא פרה, רקע של קיץ על חוף הים, או שדה כלניות ומכונית, אולי אופניים, הרעיון שמועבר במסר יישאר אותו רעיון: 2 דמויות על רכב כלשהו וחיה מסתכלים לאנשהו, לאופק, למטה למעלה אחד על השנייה וכו' ...

ואז כשהעבודה יפה וגמורה וממש לא דומה לעבודה שממנה שאבה השראה, ניתן להציגה בתיק העבודות כעבודה איכותית וטובה שלנו, מבוססת על הרעיון שלקחנו מעבודה אחרת.

 

עיצוב וציור דיגיטלי מתמרנים עם נקודות!

באילוסטרייטור, יש לנו אפשרות להגיע לצורות מסויימות, ביתר קלות ויעילות עם מספר פקודות פשוטות.

כשנרצה לעשות חיבור של 2 נקודות, התנאי הוא צורה פתוחה לא ב group אחרת לא יעבוד ואז נלחץ על object>> path >>> join או בקיצור ctrl + j ומה שיקרה שיהיה קו שמחבר בין נקודה לנקודה שבחרתי, ניתן לבחור גם עם חץ בחירה לבן וגם עם לאסו.

יש כלי שמחשב ממוצע של מספר הנקודות בצורה עדיף עיגול, למשל ניקח צורה של עיגול, יש בה 4 נקודות,

נלחץ על object>>>path>>>average >> כרגע נלחץ על both אבל גם 2 האופציות האחרות נותנות תוצאות נחמדות ביותר. ואז מה שיתקבל זה מן צורת פרח עם 4 עלים, כיוון שהיו 4 נקודות.

יש אפשרות להגיע לפקודה זו גם ע"י לחיצה על קליק ימני של העכבר ושם לבחור בפקודת average ו both ונקבל אותה תוצאה, ניתן גם לעשות זאת על נקודות ספציפיות שניתן לבחור בחץ הבחירה הלבן או בכלי הלאסו.

כלי נוסף שיכול מאוד לעזור לנו לשים עוד נקודות על ות.

אם אני יוצרת 2 צורות פתוחות ומסמנת את הנקודות ולוחצת קליק ימני average >> both הנקודות יתכנסו לי אבל אני חייבת לעשות join כדי שאני באמת אאחד אותן לנקודה אחת.

כשארצה ליצור צורה ומסביבה קו תוחם מדוייק להפליא ניתן לעשות זאת בעזרת כלי ה offset נלחץ על Object >>> path >>> offset path ויפתח לנו חלון עם פרמטרים לשינוי, ב offset נגדיר בכמה יהיה הרווח בין הצורה לתוחם שלה, עדיף לעבוד במילימטרים, joins יהיה סוג הסגירה של התוחם , ישפיע בעיקר על מצולעים לא עיגולים, משולשים מרובעים וכו'. האם יהיה מעוגל, קצוות חדים או עם שיפוע, Miter limit עדיף להשאיר ל 4 וכמובן preview אם נרצה לראות איך נראה אחרי שינויי הפרמטרים לפני אישור הפקודה.

כשנרצה ליצור טיפוגרפיה מעניינת, מספרים אותיות, נוכל לחסוך המון זמן ועבודה בעזרת כלי ה offset path ע לריבוע בטבלה, total גודל משתנה של הטבלה ניתן להגדיל וכמובן להקטין לוחיצים על אישור ויש טבלה עם ריבועים מדוייקים ומרווחים מאוד מדוייקים מופרדים, ניתן לעשות group ולהחיל לעצב אותה בהתאם .


 

עיצוב לוגו וציור כלי חיתוך ומחיקה

המחק הישן והטוב, יש לו פרמטרים מאוד מעניינים , לחיצה כפולה על כלי המחק תפתח תפריט בו ניתן להגדיר את הזווית של המחק, הגודל והעגלוליות שלו ואז ניתן לבחור את האובייקט ( אובייקט וקטורי בלבד) ולאחר המחיקה האובייקט המחוק מקבל צורה חדשה סגורה בעקבות תנועת המחיקה, לחיצה על shift וגרירת המחק תמחוק, בצורה ישרה אופקית ומחיקה כלפי מעלה למטה עם shift תמחוק בצורה אנכית, מחיקה באלכסון ו shift תמחוק באלכסון ישר.

כלי נוסף הוא כלי הסכין, כמו המחק, בוחרים בצורה ועוברים עם כלי הסכין, והצורה נחלקת לשניים לפי החיתוך שמתקבל עם עקום, או מעוקל, או ישר בעזרת לחיצה על alt + shift ומלמטה למעלה alt + shift ובאלכסון ב 45 מעלות, alt + shift , החתיכות יוצאות סגורות וממש אפשר לעשות חלקי פאזל למשל, כלי ממש שימושי.

ישנם כלים שיכולים לעשות כל עבודה וקטורית לקצת יותר מעניינת, הכלי הראשון width tool עובד בעיקר על הנקודות שבצורה ובלחיצה ובגרירה ניתן למתוח את הצורה לאיזה כיוון שנרצה.

כלי נוסף warp tool בבחירת צורה ולחיצה על הכלי, הכלי מעוות את הצורה בכיוון שעליו הוא עובד.

כלי אחר נקרא twirl tool והוא עובד גם על נקודות ופשוט מסלסל באותה נקודה, ניתן להגדיר בו פרמטרים של כיוון הסלסול, גודל הכלי.

הכלי הבא הוא כלי ה pucker כלי זה מאפשר "למשוך" את הנקודה באובייקט וליצור מן קצוות מאורכים לצורה חדשה פנים וחוץ לאובייקט.

Bloat tool הוא כלי ש"מנפח" את האזור בנקודה שנבחרה, כלפי פנים או חוץ גם לו יש פרמטרים להגדרה

Scallop tool בלחיצה על האובייקט יוצר תחושה של "שלשולים בקו, כאילו קו יותר מחוספס, התהליך מוסיף המון נקודות לצורה המקורית, ייתכן שזה לא ממש טוב להשתמש בכלי הזה ...

Crystallize tool יוצר מעין "גבישים" על האובייקט והנקודות הנבחרות.

Wrinkle tool יוצר מעין "קפלים" בקו יותר כמו גלים בקו.

ניתן גם ללחוץ על alt וגרירת עכבר כדי לקבע את גודל וצורת הכלי ואז לעבוד על הצורה ו"לעצב" אותה.

 

 

 

 
קישורים מהירים ומומלצים לגלישה מהירה באתר של מכללת סולו עיצוב גרפי
מסלולי לימודי תעודה בתחום גרפיקה ועיצוב:
© כל הזכויות שמורות למכללת סולו עיצוב גרפי 03-6202111 גרוזנברג 26 ת"א 65811