לימודים אקדמיים, לימודי תעודה או מה אתם רוצים ללמוד בעיצוב גרפי, בעצם

לימודים אקדמיים, לימודי תעודה או מה אתם רוצים ללמוד בעיצוב גרפי, בעצם?

יש מאות מוסדות לימוד בארץ, שמציעים תוכניות לימוד במאות תחומים ומסלולים : אוניברסיטות, מכללות ובתי ספר שונים, בהם תוכלו ללמוד כל דבר ממשפטים ועד כתיבה יוצרת, מרפואה ועד טיסה, צלילה, ליצנות והרשימה נמשכת ואין סופית. רשת האינטרנט מפגישה אתכם עם המגוון העצום של אפשרויות הלימוד הקיימות והכל במרחק של לחיצת כפתור מכם. כל שעליכם לעשות הוא להקיש את המקצוע המועדף במנוע חיפוש ולהציץ ברשימת התוצאות.

עבור רבים מאיתנו, שעדיין לא החליטו מה הם רוצים לעשות כשיהיו גדולים קיימים אתרים לחיפוש לימודים המרכזים את המגוון של מקצועות הלימוד בצירוף המון אינפורמציה חשובה ורלוונטית שעשויה לעזור לכם לעשות את ההחלטה הנכונה.

ללמוד אחרת

יש הרבה יותר מדרך אחת ללמוד. אתרי חיפוש לימודים ברשת אספו עבורכם לא רק מידע על מוסדות הלימוד הגדולים והמוכרים אלא המון מוסדות ודרכים אחרות ללמידה איכותית. אחת האפשרויות שצוברת תאוצה בשנים האחרונות היא למידה מרחוק : קורסים שלמים, בהרבה ענפי עיסוק שונים, אותם ניתן ללמוד דרך האינטרנט. הלמידה מרחוק משלבת בדרך כלל הרצאות מצולמות, מדריכים, קישור לחומר תאורטי חשוב ומשוב בזמן אמת ממרצה הקורס, כך שאתם מקבלים את כל מה שצריך בשביל ללמוד נושא מסוים כמו שצריך, בלי שתצטרכו לצאת מהבית.

הכל ברשת

היתרון בחיפוש לימודים באמצעות רשת האינטרנט הוא שיש לכם נגישות מידית למידע מלא ומקיף על כל תחום שתבחרו. אם אתם מתעניינים בעיצוב גרפי למשל, חיפוש באמצעות אתרי חיפוש לימודים יציג בפניכם לא רק מוסד לימודים אחד אלא את הרשימה המלאה של כל המוסדות בארץ שבהם תוכלו ללמוד עיצוב גרפי והשוואה בניהם.

כשכל האינפורמציה לפניכם, תוכלו לבחור במוסד המתאים ביותר : הקרוב יותר למקום מגוריכם, זה שמציע תוכנית רצינית יותר, זה ששעות הלימוד בו מתאימים לזמן הפנוי שלכם או אלה שדרישות הקבלה שלהם מתאימות לנתונים האישיים שלכם וכדומה, כל אלו מעט מסובכים בתחילה, אך יש באתרי חיפוש לימודים, אתם יכולים להיות בקשר עם בוגרים או סטודנטים במוסדות השונים בפורומים ברשת ולקבל מהם מידע מהימן ממקור ראשון לגבי התוכנית, ההכשרה, הסיכוי להשתלב מקצועית בתחום בעתיד ועוד.

לימודי העשרה… כמעט כל אחד מאיתנו מחפש בשלב זה או אחר של חייו לימודים לצרכים שונים. אלו יכולים להיות לימודים לקראת רכישת מקצוע, לשדרוג וקידום הקריירה שלכם או למידה בתחומי העניין שלכם. אלה יכולים להיות לימודים ממושכים או קורסים קצרים ומעשירים, אבל כל אחד מאלה יוביל אתכם לחפש את תוכנית ומוסד הלימודים המתאימים ביותר עבורכם וחיפוש מהסוג הזה, כמו חיפוש של כל דבר אחר היום, קורה קודם כל ברשת האינטרנט. מדריכים רבים המלמדים את הסטודנטים לעתיד כיצד להתמודד עם המכשולים הצפויים להם בתחילת הדרך.

אחד החלקים החשובים ביותר בעיצוב גרפי הוא כאשר אנשים מחליפים מקום עבודה.

מי שרוצה להיות מקצוען צריך להחליט לאן ללכת לבית הספר ולאיזה בית ספר ללכת. האם ההרשאות או שיעורי העיצוב שתקבל יפתחו לך דלתות? אנשים שעובדים בעיצוב גרפי צריכים לדעת הרבה יותר מאשר את יסודות העיצוב שהם ילמדו. על זה נדבר במאמר הבא! בכתבה זו תלמדו על כל סוגי התוכנות הגרפיות השונות לפני שתלמדו על שפת העיצוב. לבסוף, תקבלו הכשרה מקצועית בעיצוב גרפי. בשיעורים המקצועיים מסבירים כמה מהדברים שנסקרו בהרצאות באתר זה.

כל פקודה תראה לך כמה מחשבה הושקעה בה, כדי שתוכל לראות למה אתה הולך. חשיבה עיצובית ומה שעושים מעצבים גרפיים במקומות כמו חברות הייטק או משרדי פרסום מקוונים נעסוק במאמר זה.

בין אם אתם רוצים לדעת מהו עיצוב גרפי ובין אם אתם טובים בו, זה המקום ללמוד עליו יותר. אם תקראו את המאמר הזה ותחליטו ללמוד עיצוב גרפי בבית ספר או במקום אחר, נוכל לומר לכם שסביר להניח שתקבלו עבודה מעניינת וגם משתלמת.

עיצוב גרפי הוא תחום רחב וחלק מהמקצועות הנלמדים הם:

עיצוב גרפי מחולק להרבה סוגים שונים. אם עיצוב גרפי היה בשימוש רק בתעשיית הדפוס, אנו יכולים לומר לך שדברים השתנו מאוד. כיום, רוב המעצבים הגרפיים עוסקים בתחומים הבאים:

א. להפוך לעובד הייטק.

ב. לעבוד בחברות העוסקות בשיווק באינטרנט.

ג. שיווק ופיתוח אפליקציות.

בשוק צריכים מעצבים גרפיים כדי להשתמש בטכנולוגיה שלא הייתה לפני 10 שנים בעבר רובם הלכו לעבוד בעיצוב המדבקות והאריזה וכיום  מעצבים גרפיים קיבלו את ההחלטה הנכונה לעבוד בהייטק כי הם מרוויחים יותר כסף ויש להם יותר סיכויים להתקדם. המחסור במעצבים גרפיים הוביל לכך שהם מתחילים בשכר של 15 אלף שקל, גם אם אין להם ניסיון. אם הם עובדים בעסקי ההייטק הם יכולים להרוויח עד 17 אלף שקל בגלל איך שהם עובדים. השכר הגבוה נובע מכך שאין מספיק אנשים בעבודות טכניות כמו עיצוב גרפי ואפליקציות בישראל, מה שלא עונה על צרכי השוק בהייטק.

מה אתה צריך לעשות כדי להתחיל קריירה כגרפיקאי?

זה לא משנה אם יש לך תעודה שאומרת שקיבלת ציון טוב ביסודות העיצוב הגרפי או אם עברת מבחן וקיבלת ציון טוב. אין כישורים או ציונים חשובים בתחום העיצוב הגרפי שיפתחו דלתות. מהמורים שלך לאנשים אחרים בשוק  כרטיס הביקור הדיגיטלי שלך הוא תיק העבודות  אחד הדברים החשובים ביותר מכיוון שהוא מראה שהאדם  יכול לחשוב בצורה יצירתית, וזה חשוב כי זה כרטיס הביקור הדיגיטלי שלך. בעת הגשת מועמדות לעבודה, תצטרך לשלוח קורות חיים ולהסביר אם למדת במכון מסודר או לא.

בסופו של דבר, הם יבקשו לראות את תיק הדוגמאות שלך מכיוון שהם יוכלו לראות את החשיבה הרעיונית שלך והאם השתמשת בצבעים בצורה נכונה בהתבסס על תיאוריית פסיכולוגיית הצבע, וזה מה שהם רוצים לראות. בשנים האחרונות העיצוב הגרפי הפך לפופולרי יותר, והוא משתלב יותר בתחומים אחרים. לכמה בוגרי עיצוב גרפי כבר היו קשרים לעבודה בתחומים אחרים כשהם עדיין בבית הספר.

בבית הספר, מה לומדים על גרפיקה?

באמצעות תוכנות גרפיות כמו אדובי, תלמדו את כל היסודות כיצד ליצור תמונה טובה,  הכנת חוברות וקטלוגים מהרבה טקסט שלתוכנות ישנות יותר לא הייתה יכולת להתמודד. פוטושופ היא התוכנה שעושה את כל השינויים בתמונות במדיה. רוב העבודה נעשית עם תמונות שמשתנות כדי להפוך אותן לדרמטיות יותר למכירה ולשיווק. אילוסטרייטור היא התוכנה החשובה ביותר בשימוש בשיעורי עיצוב גרפי. אילוסטרייטור משמש עסקים היי-טק ליצירת דיאגרמות ודמויות דיגיטליות למשחקי מחשב.

תוכנת אילוסטרייטור חשובה מאוד בתחום המיתוג כי היא מאפשרת ליצור ולהמחיש לוגואים לעסקים. למרות שאתה יכול ללמוד איך להשתמש באפליקציה, זה לא יעזור לך להפוך למעצב גרפי. כדי להפוך למעצב גרפי, תחילה עליך ללמוד על תורת האותיות, טיפוגרפיה, פסיכולוגיה של צבע, קומפוזיציה, ארגון עבודה עבור מחלקת מכירות או שיווק וכיצד לעבוד במחלקת מכירות או שיווק במהלך הקורס תתבקשו להשתמש בכלים העדכניים ביותר של כדי ליצור גרפיקה הכוללת את כל החוקיות הנוכחיות.

עיצוב גרפי הוא לא רק פרסום או הייטק

זה לא משנה אם אתה הולך למכללה כדי לקבל תואר ראשון בתקשורת חזותית או סתם רוצה לקבל תעודה מבית ספר לעיצוב. בתחומי ההייטק והעיצוב כדאי להציג רק דוגמאות לעבודותיכם. זה יראה עד כמה אתה יודע ליצור ולתאר לוגואים, או עד כמה אתה מבין את הלגיטימיות של מיתוג ופרסום מסחרי. עיצוב גרפי הוא לא רק פרסום או הייטק.

אנחנו יכולים לראות מעצבים גרפיים בתחומי אופנה, אדריכלות, משרדי פרסום מקוונים והמון עסקים המנוהלים על ידי מעצבים גרפיים. חשוב מאוד שיהיה תיק עבודות כי מראיינים או לקוחות פרטיים יבקשו מכם להראות להם את כל סוגי עבודות העיצוב השונות שעשיתם לפני שהם מחליטים להעסיק אתכם או לעבוד אתכם. כך הם יכולים לראות אם אתה מתאים לחלוטין לעבודה זו. אם אתה רוצה להיות מאייר של ספר ילדים, המחבר ירצה לראות דוגמאות של עבודות קודמות שלך כדי לוודא שהיא מתאימה.

במקרה שאתה הולך לחברה גדולה, הם ירצו גם ממך לוגו. תעודות לבדן לא יראו שאתה אמן טוב. ברור שבתחום העבודה שלנו, יצירתיות וחשיבה ביקורתית הם הדברים שפותחים דלתות. במהלך הלימודים תלמדו את כל הכללים לביצוע מיתוג שיווקי לרשתות חברתיות כמו פייסבוק ואינסטגרם, שיעזרו לכם למצוא עבודה. אין ספק שאנשים רבים שלומדים תקשורת חזותית ועיצוב חוצה תחומי בוחרים לעבוד מהבית בתחום העיצוב הגרפי.

 לימודים עיצוב גרפי באינטרנט

רוב המקומות ללמוד על עיצוב גרפי בישראל הם בתל אביב ובאמצע. מכיוון שלא משנה היכן אתה גר או כמה זמן אתה נוסע לבית הספר,  הרבה אוניברסיטאות מלמדות כיום סטודנטים לתואר ראשון ושני באופן מקוון בגלל האינטרנט. אנשים בכל רחבי העולם משתמשים כיום באינטרנט כדי ללמוד. אנו כבר יותר מחמש עשרה שנים עובדים בדרך של ללמד תלמידים באינטרנט,  אנחנו עדיין עושים את זה. בשיעורים שלנו אנו משתמשים בתוכנת הרחבה המאפשרת לנו לסובב את המסך של התלמיד ולדבר איתו דרך המחשב שלו באותו אופן שעושה תוכנת זום. המורה יראה לתלמיד כיצד לעשות דברים באילוסטרייטור או בפוטושופ, והוא יסביר את הדברים בטיפוגרפיה נכונה וצבעונית.

על התלמיד לחזור על כל מה שהמורה מראה לו כדי לוודא שהוא מבין. בשיעור חי פרטי בו מחוברים מחשבים, התלמיד מקבל את כל תשומת הלב והיחס האישי, מה שעוזר לו לשפר את תיק העבודות שלו. לאחר כל שיעור ייחודי אחד על אחד עם המורה שלך מעבר לקו, אתה מקבל שיעורי בית ומשימות לעשות שוב על מנת לשפר את היצירתיות שלך ואת כישורי החשיבה העיצובית שלך. אם אתה רוצה להיות טוב בעבודה הזו, תצטרך שיהיה לך תיק דיגיטלי מקצועי שתוכל להראות ללקוחות ולמעסיקים. כמו שלכל שפה יש אוצר מילים משלה, כך גם תחום העיצוב הגרפי. אתה צריך לדעת הרבה פקודות ושיטות כדי לעבוד בתחום זה.