מכללת סולו לימודי תעודה אונליין אחד על אחד עיצוב גרפי - גרפיקה ממוחשבת לימוד פרטי קורס אישי עם מורים פרטיים 03-6202111 דרך האינטרנט 

סולו עיצוב גרפימכללת סולו לימודי עיצוב גרפי, גרפיקה,

לימודי עיצוב גרפי לא רק למבוגרים

דף הבית >> עוד באתר מכללת סולו >> מאמרים על גרפיקה ועיצוב >> לימודי עיצוב גרפי לא רק למבוגרים

דוגמאות משיעורי לימוד עיצוב גרפי - בניית אתרים - גרפיקה ממוחשבת אחד על אחד עם מורים פרטיים!

סרטון מדהים!! הטיפ השבועי בגרפיקה ועיצוב מחכה לכם בעמוד ממליצים עלינו כנסו...

שתפו את כולם :
הוסף למועדפיםשלח בטוויטרשתף בפייסבוק
צור קשר והזמן שיעור הדגמה חינם:

שם : טלפון : מייל :

לימודי עיצוב גרפי לא רק למבוגרים

 

לימודים בעיצוב גרפי אפשריים בכל הגילאים ולאו דווקא למבוגרים, ילדים ובני נוער לקחו צעד אחד קדימה את העולם הזה, השפה הגרפית מחברת בין מילים ועיצוב ומעבירה מסר מובן וברור לצרכנים. כאשר מסתכלים על התפתחות השפה הכתובה, רואים התפתחות משפת הפיקטוגרם, בה כל סמל ייצג חוויה שלמה, למשל חווית הצייד, שפת הסמלים ומשם לשפה פונטית. עם עליית הצורך בתיעוד והתפתחות הכלכלה והמינהל התפתח מהפיקטוגרם כתב הסמלים. בכתב הסמלים כל סמל מייצג עצם כלשהו. עם השנים הסמלים הפכו מציור הדומה מאד לעצם, לייצוג מופשט המייצג את העצם והדימיון אליו הוא דימיון רחוק. עד היום משמש כתב סמלים מופשט כחמישית מאוכלוסיית העולם – בסין. הכתבים המודרנים עברו גלגול לכתבים פונטים בהם הסמלים אינם מייצגים יותר מושג שלם – עצם או פעולה, אלא הברות (יפנית) או הגהים (עיצורים ותנועות דוגמת מרבית הכתב המודרני – עברית, ערבית, קירילית או לטינית). הסמלים מייצגים צליל כלשהו המהווה את אחד מאבני השפה.

בתחומי העיצוב הגרפי של העולם המודרני, עיצובים רבים מהווים מעיין כתב סמלים מודרני, לעתים מופשט יותר ולעתים פחות. מעצבים גרפים מבוגרים עושים שימוש בשפה זו כדי להעביר מסרים ולקשר בין המילה הכתובה לשפת הסמלים. כדי להבין מהוא הגיל המתאים להתחיל ברכישת כלי שפת העיצוב הגרפי ומה הוא הגיל המתאים לשלוח ילדים אל חוגים בתחום, כדאי לבחון מהם דפוסי התפתחות השפה בבני האדם.

 

מהי תקופת החיים בה מתרחשת עיקר התפתחות השפה?

 

אדם רוכש שפה בגילאים מוקדמים. נהוג להניח כי את צלילי השפה וההבחנה בינהם האדם רוכש עד לגיל שנה או שנתיים. התפתחות השפה נמשכת לתוך שנות הילדות שאז מתפתחים נושאים כאוצר מילים, הבנת אינסטינקטיבית של התחביר ויכולת לצבור ידע לקסיקלי ותחבירי בקלות ובמהירות.

לאחר גיל ההתבגרות, היכולת לקלוט שפות חדשות מואטת באופן ניכר. יש האומרים כי לימוד שפה לאחר גיל ההתבגרות הוא בהכרח ברמת שפה שנייה – ולא ברמה האינסטינקטיבית של הבנת הסמלים והחוקיות של שפת האם.

 

אייקונים – שפת הסמלים המודרנית

 

המחשב האישי נכנס לחיינו בסערה לפני כעשרים שנה. החל מהתוכנות הראשונות שהיו בכתב בלבד, ועד להתפתחות הראשונית של תוכנות שהיו מבוססות לא רק על המילה הכתובה אלא גם על תקשורת חזותית. מהתפריט המילולי התפתחה שורת האייקונים שכל אחד מייצג פעולה לא באמצעות מילה כתובה כי אם באמצעות ייצוג סמלי של הפעולה.

ניקח לדוגמה את פעולת שמירת הקובץ. בתחילה כדי לשמור את הקובץ היה צורך לראות את הסמלים, לזהות את הציור (הפיקטוגרם) של הדיסקט שבו נעשה שימוש באותו הזמן כדי להבין שלחיצה על סמל הדיסקט גורמת לפעולה הקשורה בו – שמירת הקובץ. היום, סמל הדיסקט עדיין משמש להעברת מסר השמירה, למרות שהילדים המודרנים קרוב לודאי לא ראו דיסקט מימיהם. הסמל שהיה בבחינת פיקטוגרם לפני כעשרים שנה הוא היום סמל מופשט שיש ללמוד את משמעותו - ככל מילה אחרת בשפה.

כיום, שפת העיצוב הגרפי עברה דרגה והיא כוללת לא רק סמלים בלבד אלא אף סוג של תחביר בסיסי: כל מבוגר שחווה מעבר לאופיס 2007 חווה על בשרו את תהליך הלימוד המאגד סמלים למשפטים: כבר לא רק סמלים אלא טאבים המאגדים משפחות סמלים שלמות.

 

לימודי עיצוב גרפי לילדים

 

תקשורת חזותית היא תחום מתפתח בו קיימת דרישה הולכת וגוברת לאנשים שעבורם שפת התקשורת החזותית היא בבחינת שפת אם. אנשים אלו מיומנים בשימוש בשפה זו ובסמליה, מבינים את התחביר האינסטינקטיבי של השפה ומסוגלים להשתמש בכלי הכתיבה שלה במיומנות.

כלי הכתיבה בעיצוב הגרפי המודרני הם כלי מתוחכמים, וככל כלי הם דורשים מעבר תהליך למידה ואימון. האדם המודרני שיידרש לכתוב באמצעות פטיש ואיזמל יתקל לא רק בבעיית שפה אלא גם בבעיות מיומנות עבודה על "כלי הכתיבה" הללו. גם שפת הפוטושופ, האילוסטרייטור או המאיה, כלי הכתיבה של העיצוב הגרפי המודרני, דורשים תהליך של לימוד ורכישת מיומנות.

ככל מיומנות חדשה, ובפרט מיומנויות שפה, ילדים לומדים ורוכשים מיומנויות אלו מהר יותר, ומטמיעים אותן באופן טבעי יותר. אדם עם יכולת איור וכשרון גרפי יכול ללמוד ולרכוש מיומנות זו גם בגיל מבוגר, אולם כאשר ילד לומד את המיומנויות הללו, תהליך רכישתן הוא מהיר יותר, טבעי יותר ומעמיק יותר.

דוברי שפת התקשורת הגרפית של העתיד הם אותם הילדים שרכשו כבר בילדותם את אבני השפה והמיומנויות הבסיסיות הנדרשות כדי להשתמש בשפה זו.

 

מהן יתרונות לימוד עיצוב חזותי לילדים?

 

מלבד רכישת השפה והכלים הגרפים, הילדים מפתחים בחוגים לעיצוב גרפי את היצירתיות שבהם ואת הדימיון. במקום להסתובב ברחובות או לבהות מול מסך הטלויזיה, הילדים יכולים לנצל את זמנם בלימוד מיומנויות נדרשות ומהנות שיקנו להם יתרון תחרותי, ניסיון, והתחלה מוקדמת.

 

איפה ניתן ללמוד לימודי עיצוב גרפי לילדים?

 

כיום ישנן מסגרות לימוד רבות לתחומי העיצוב הגראפי לילדים: החל משיעורים פרטיים בסגנון הישן, דרך חוגים המקבילים לחוגי היצירה של פעם, ועד קורסים מרוכזים בהם ילמדו מיומנות ספצפית כזו או אחרת.

הקורסים והחוגים מועברים גם הם במגוון שיטות: החל מכיתות לימוד מסודרות בהם החוויה החברתית חשובה לא פחות מהחוויה הלימודית, וכלה ולימודים און ליין בהם הילד מתחבר מביתו למחשב של המורה וביחד הם לומדים את תחום העיצוב הגראפי על כליו השונים.

 

גרפיקה הולכת ותופסת תאוצה כשפה המודרנית החדשה: תמרורים, אייקונים, שלטי חוצות, וכיתוב על אריזות מוצר (לדוגמה – "רעיל" המובע כגולגולת ועצמות, או "לא עבר ניסויים בבעלי חיים" בדמותו של ארנב). ככל שפה, התקופה המומלצת לרכישתה ורכישת המיומנויות הנדרשות לשליטה בשפה זו היא תקופת הילדות. רכישת שפה חדשה זו תתרום לילד בכל תחום בו יבחר בעתיד – עיצוב ועימוד נכון של עבודות לביה"ס ולאוניברסיטה, יכולת הצגת רעיונותיו באופן תקשורתי וברור בתחום העסקי או יכולת עיצוב מתקדמת של כרטיסי ברכה.

 
קישורים מהירים ומומלצים לגלישה מהירה באתר של מכללת סולו עיצוב גרפי
מסלולי לימודי תעודה בתחום גרפיקה ועיצוב:
© כל הזכויות שמורות למכללת סולו עיצוב גרפי 03-6202111 גרוזנברג 26 ת"א 65811