אפליקציות לעיצוב תמונות - מה זה אפליקציות של גרפיקאים

אפליקציות לעיצוב תמונות – מה זה אפליקציות של גרפיקאים?

אם אתם צופים בסרטון זה, סביר להניח שאתם אנשי מקצוע מתחום העיצוב, או שאתם צלמים. אך היום, מי שעושה שימוש בתוכנת פוטושופ יכול להיות גם חובבן לגמרי, התוכנה היא תוכנת הבחירה לרבים מאלו שרוצים לשפר את התמונות שלהם או לתקן אותן. בסרטון שלפניכם תוכלו ללמוד על עוד אפשרות מיני רבות שהתוכנות של פוטושופ מציעה, תכונה בסיסית שחייבים ללמוד והיא שילוב של תמונה יחד עם תמונה אחרת או כל אלמנט אחר על המסך. הסרטון הינו ברור וקל להבנה והוא דורש הקשבה ויישום של הנלמד בו כמו גם תרגול שלו כמה שיותר. צפייה בסרטון הזה כמו גם למידה מחומרים נוספים, תעשה אתכם למקצועיים יותר.

מי עושה שימוש בתוכנת הפוטושופ?

תוכנת פוטושופ היא תוכנה שגם פופולארית היום אצל אנשים מן השורה, אנשים שלא מתפרנסים בעזרתה אלא סתם רוצים לשפר בפוטושופ את התמונות שלהם ולהוסיף להן אפקטים מיוחדים. בשנים האחרונות פותחו עוד ועוד תוכנות עיבוד ועריכת תמונות, חלקן למחשב וחלקן למובייל, אך חשב להבין שפוטושופ היא "ליגה אחרת" פוטושופ היא תוכנה שמיועדת במקור לבעלי מקצוע ולכן שימוש בה אינו דומה לאף תוכנה אחרת. מי שעושה בה שימוש בעיקר אלו:
מעצבים גראפיים – אי אפשר להיות מעצב גרפי בלי לדעת את תוכנת פוטושופ על בוריה, ואי אפשר לעבוד עם תמונות ולערוך אותן, לעבד אותן או יצור אפקטים שונים ללא התוכנה הזו. אין היום מעצב שמכבד את עצמו שלא עושה שימוש בפוטושופ. פשוט אי אפשר.

צילום

צלמים – היום לחיצה על לחצן הצילם הוא לא סוף פסוק, ומעבר לכך שניתן לצלם בלי סוף מכיוון שזה דיגיטלי ולברור את התמונות הרצויות, ניתן גם היום לקחת כל תמונה ולעשות לה עיבוד, להוסיף לה או להוריד ממנה, וממש לשנות אותה מן היסוד. צלמים חייבים לדעת את התוכנה על בוריה.
מעצבי אלבומים – מעצבי אלבומי תמונות יכולים להיות הצלמים עצמם, ויכולים להיות אנשי מקצוע חיצוניים. עם פוטושופ ניתן לעצב אלבומים באופן נהדר, רק צריך לדעת איך לעשות את זה וכמובן לדעת לעשות את הטכניקות השונות.

למה תוכנת פוטושופ מסוגלת?

תוכנת הפוטושופ נחשבת לתוכנה מניפולטיבית מאוד שבאמצעותה עולם העיצוב הרב תחומי מבצע אי ספור מניפולציות על תמונות ועוד. נוכל לראות אין ספור סגנונות עיצוב החל מיצירת קולאז'ים, אלבומים דיגיטליים, מודעות ובאנרים באפליקציות ועוד. בעמוד זה תוכלו לראות אין ספור שיעורים שמדברים על מה זה עיצוב גרפי וכיצד פוטושופ נכנסת לתמונה הזו. השיעורים נעשו על ידי מיטב המורים שעובדים בבית הספר ומלמדים את מקצועות התקשורת חזותית. נוכל להגיד לכם שאם אתם אוהבים את תחום האומנות הדיגיטלית ותמונות אין ספק שתחום זה יאפשר לכם פרנסה בשפע עם אין ספור דרכים כדי להתקדם בקריירה. תוכלו לראות אין ספור דוגמאות וכמובן סגנונות עיצוב באמצעות פקודות שתוכנת אדובי מאפשרת.

מתי בפעם האחרונה ראיתם מודעה ברשת החברתית פייסבוק או אינסטגרם?

האם נסעת בכביש וראית שלט חוצות ענק עם תמונה של דוגמן או דוגמנית? את כל סגנונות העבודה האלה מכינים מעצבים גרפיים או מעצבי מותג כדי להעביר מסר מכירתי או שיווקי דרך תמונות. תוכנת הפוטושופ יש בה אין ספור כלים מניפולטיביים שמאפשרים למעצב גרפי בקלי קלות לבצע כל סגנון עיצוב כזה או אחר. תמונה מעבירה מסר והיא שווה אלף מילים ולכן מעצבים גרפיים משתמשים בתמונה בהחלטה מאוד מאוד חשובה כדי לקדם מותג. באמצעות התוכנה כלים רבים ושקופיות שמאפשרים לקחת את התמונה ולתת לה מימד אחר לכל מטרה שהמותג רוצה. תוכלו לראות בסוף פסקה זו דוגמאות רבות שתוכנת הפוטושופ מאפשר בשימוש לאפליקציה או ליצירת מודעה.

הדמיות בתוכנת הפוטושופ. מי משתמש בתוכנת הפוטושופ?

בתוכנת הפוטושופ משתמשים מעצבי תוכנה אדריכלים וכל מי שקשור לעולם יצירת המיתוג. נוכל לראות אדריכלים רבים שמשתמשים בתוכנת הפוטושופ ליצירת מניפולציות של בניין או אזור מסוים או מעצבי אופנה שמשתמשים בתוכנה כדי להראות את הבגדים שלהם בצבעים שונים האם רק עולם העיצוב גרפי משתמש בתוכנת הפוטושופ? התשובה היא לא. צלמים רבים מוצאים בתוכנה פתרון דיגיטלי ליצירת אלבומים דיגיטליים ועוד ומעצבים גרפיים משתמשים בתוכנה ליצירת מודעות שיווקיות. אין ספק שהתוכנה מלאה בכלים מניפולטיביים ולכן על המעצבים הגרפיים או מעצבים שרק בתוכנת פוטושופ ללמוד את הכלים פלוס השפה העיצובית עליה נרחיב בהמשך.

השפה העיצובית הנלמדת כדי ליצור מותג

אם ניקח את עולם השיווק והפרסום שהוא פופולרי מאוד נוכל לראות שמעצבים גרפיים רבים ברשתות החברתיות כמו פייסבוק ואינסטגרם יוצרים מניפולציות גדולות מאוד בתוכנת הפוטושופ לכל מטרה שיווקית. כיום זה לא מספיק שחברה מפרסמת רק סטטוס או טקסט חייבים לשלב גם תמונה עם מסר חברתי כזה או אחר כדי להגביר את המודעות למותג. תמונות מעבירות מסרים בצורה הרבה יותר חדה מאשר כל אלמנט גרפי אחר ולכן תוכנת פוטושופ היא פופולרית מאוד בעולם העיצוב הרב תחומי.

איך אפשר ללמוד את תוכנת הפוטושופ?

תוכנת הפוטושופ נלמדת בבתי ספר לגרפיקה ומכללות לעיצוב גרפי בתואר ראשון ותואר שני בתקשורת חזותית ואפשר ללמוד את תוכנת הפוטושופ גם מהבית אונליין. אנו בית ספר סולו מלמד בשיטה זו כבר חמש עשרה שנה בצורה פרטנית ואישית דרך האינטרנט באמצעות תוכנת זום או כל תוכנת חיבור אחרת. במהלך השיעור המורה יכול לראות את המסך של הסטודנט ולהסביר לו צעד אחר צעד איך לבצע פקודות מניפולטיביות שתוכנת הפוטושופ מאפשרת. לאחר ההסבר של המורה הסטודנט מתרגל את החומר ואם יש שאלה מסוימת בשיעור המורה מסביר שוב את החומר. בסיום כל שיעור מתקבלים שיעורי בית ועבודות כדי לפתח לסטודנט את כל החשיבה הוויזואלית בשימוש בפקודות תוכנת הפוטושופ. תוכלו כבר היום להתקשר לבית הספר ולקבל פרטים יותר רחבים איך לומדים את התחום הזה מהבית.

הלימודים בעיצוב ותוכנת הפוטושופ.

האם ידיעת הפקודות בתוכנת הפוטושופ זה מה שיאפשר לכם לעבוד בתחום העיצוב הגרפי? התשובה היא לא. נוכל להגיד לכם שיש מעצבים שיודעים אך ורק את תוכנת הפוטושופ והם עובדים בחברות הייטק ועוד. כדי לעבוד בתחום העיצוב הגרפי רב תחומי עליכם ללמוד כלים רחבים שהם יצירת שפה וויזואלית, הבנת עולם המיתוג, קומפוזיציות בעיצוב ועוד אין ספור כלים וחוקים שקשורים לעולם החוקים. פסיכולוגית הצבעים מקבלת מימד מאוד חשוב בלימודים היות וכל צבע יש לו משמעות רחבה מאוד בעולם העיצוב הגרפי. לכל אורך הקורס אתם תקבלו תרגילים חשיבתיים שיאפשרו לכם לפתח את היצירתיות בתחום. אין צורך להגיע ללימודים בעיצוב גרפי אם יצירתיות או ידע בתוכנת הפוטושופ כל הנושאי הללו נלמדים צעד אחר צעד לשימוש תוכנת הגרפיקה.

הלב של תוכנת הפוטושופ הוא שכבות.

תוכלו ללמוד בסוף פסקה זו איך אנחנו יוצרים מניפולציות באמצעות שכבות. שכבות זה הלב של תוכנת הפוטושופ היות והם מה שמאפשרות לנו יצירת מניפולציות. ברגע שפותחים את התוכנה ופותחים קובץ חדש נוכל להכניס תמונה לתוך קובץ העבודה והיא תהיה השכבה הראשונה שלנו ובמילים יותר פשוטות הבסיס של הבניין שאותו אנחנו בונים. עבודה בשכבות זה כמו בניין אדריכלי שאנחנו יוצרים שכבה על שכבה עד שאנחנו מקבלים את המניפולציה שאנחנו רוצים.

להביע אדמומיות

במידה ואנחנו רוצי שהתמונה תקבל גוון של אדום או ירוק אנחנו נצטרך לפתוח שכבה מעל התמונה שלנו ולאחר מכן לבצע אפקט בצבע האדום כדי להביע אדמומיות. לצבע אדום יש חוקים משלו לעומת הצבע הירוק ושילוב של שניהם נותן לנו מימד אחר או אופי שאנחנו רוצים להביע את התמונה. במידה ואנחנו רוצים להעביר מסר מכירתי או שיווקי באמצעות כיתוב נוכל לפתוח שכבה נוספת ששם נקליד את כל המלל שאנחנו רוצים.

לגרום לגולש או לצופה במודעה לבצע פעולה.

לכל שכבה יש את האפשרות לתת אפקט ואנחנו ניתן את האפקט בצורה היפה ביותר כדי לגרום לגולש או לצופה במודעה לבצע פעולה. במהלך הלימודים הסטודנטים לומדים את ההבדלים הרבים בין מודעה מכירתית לבין מודעה שיווקית ויוצרים את הוויזואליות הנכונה ליצירת כל הקומפוזיציות בעיצוב גרפי. כמו שאמרנו בפסקאות הקודמות זה לא מספיק היום רק לדעת את הכלים שתוכנת פוטושופ מאפשרת אלא אנחנו צריכים ללמוד את כל הכלים הרבים שאותם אנחנו נכין לתיק עבודות.

תיק עבודות בעולם העיצוב הגרפי

תיק עבודות בעולם העיצוב הגרפי הוא הדבר החשוב ביותר כדי להתקבל לעבודה. גם במידה ואתם לומדים את תוכנת הפוטושופ רק כתחביב המורים שלכם בבית הספר יתנו לכם שיעורי בית רבים כדי לפתח פרויקט אישי לכל אורך הקורס. תיק העבודות זה הדבר היחידי שיבקשו ממכם לסיום הלימודים ולא התעודה עצמה. תעודות כבר לא פותחות דלתות בתחום העיצוב הגרפי וכל מראיין או מי שירצה לעבוד אתכם בצורה פרטנית יבקש לראות דוגמאות שעשיתם כדי לראות אם אתם באמת יודעים מה אתם עושים.

תוכלו ליצור איתנו קשר עוד היום ולשוחח עם יועצי הלימודים איך גם אתם יכולים ללמוד את התחום הזה מהבית בצורה פרטנית ואישית במתכונת של שיעורים פרטיים. נוכל להבטיח לכם שאתם לומדים בצורה פרטנית ואישית המורה איתכם לכל אורך השיעור וגם תמיכה מתקבלת מעבר ללימוד שיהיה לכם צפייה נעימה בכל השיעורים שהכנו במיוחד בשבילכם בתחום הפוטושופ.