הסברים על תוכנות לעיצוב תמונות הפוטושופ
תוכנת פוטושופ היא תוכנה ידידותית, תוכנה עם המון פיצ'רים וכלים שניתן לעשות בהם שימוש לעיבוד של תמונות. בעבר, תוכנת פוטושופ הייתה תוכנת עיבוד תמונות בסיסית, בעזרתה ניתן היה לתקן חדות של תמונות, להקטין או להגדיל אותן, לתקן עיוותים ועוד תכונות בסיסיות נוספות. היום, לאחר שנים רבות בהם התוכנה קיימת ולאחר המון שדרוגים ושינויים, התוכנה היא כזו שמאפשרת לעשות בעזרתה כמעט הכול, בין בתמונות עצמן ובין במה שבסביבתן.
מי עושה בה שימוש בפוטושופ?
חובבנים – גם אם אתם לא אנשי מקצוע מתחום הצילום או מתחום העיצוב, עם התוכנה הזו תוכלו לעשות נפלאות לתמונות שלכם ותוכלו אף להפיק אלבומים דיגיטליים.
צלמים – מי שרוצה לקחת את התמונות שלו עוד צעד אחד קדימה ולהוסיף להן אפקטים ויזואליים שונים, או מי שרוצה לתקן צילומים שלו במידת האפשר.
מעצבים גראפיים – פוטושופ היא כלי עבודה בסיסי למעצבים גראפיים, יחד עם תכנות עריכה ועיצוב נוספות.
מעצבי אלבומים – תחום עיצוב אלבומי תמונות הפך בשנים האחרונות למבוקש, ומעצבי אלבומים עובדים באופן עצמאי או אל מול צלמים שמעבירים להם עבודות לא משנה מה אתם ומי אתם, תמיד יהיה לכם מה לעשות עם התוכנה ותועלות להפיק ממנה. עם שימוש בנלמד בסרטון הזה תדעו איך לשלב תמונו בצורה מקצועית יותר, מדויקת יותר ונכונה יותר.
אדובי
מה זה בעצם אדובי, ואיך אפשר להשתמש בתוכנה שלהם? מה רוצים מעצבים גרפיים מהמסגרות של היום, ואיך הם פועלים ביחד? במאמר הבא נסביר את כל היקום של עיצוב גרפי והקשר בגרפיקה ממוחשבת, עם הסבר מפורט על מה כל תוכנה עושה וכיצד אתם עשויים להשתלב בחברה רווחית רעבה לידיים עובדות. באתר זה יש סרטונים שונים המסבירים מהו מיתוג וכיצד לפתח לוגו. השיעורים הועברו על ידי מרצים מקצועיים לעיצוב גרפי מהמוסד. כל המפגשים נלמדים בעברית ומתרכזים בשימוש בכלים גרפיים והבנת תוכנות אדובי. בהמשך המאמר, נעבור על אפשרויות העבודה שלך ונספק לך כמה עצות נפלאות לגבי כישוריך לענף זה.
שפת העיצוב בדיסציפלינה של עיצוב גרפי היא:
כדי להיות מעצב גרפי טוב שיודע מהי הרכב עיצוב גרפי ובאופן כללי יותר מהו מיתוג, כבר לא צריך לדעת איך לעבוד על תוכנת גרפיקה של אדובי. בצורה עסקית. במהלך ראיון עבודה בעיצוב גרפי תישאלו מספר שאלות ותתבקשו להציג תיק עבודות. התיק הוא המרכיב החשוב ביותר בפעילות בענף זה, ונדון בו בהמשך. Adobe Photoshop, Illustrator ו-Indesign אלו הן כמה דוגמאות לתוכנות גרפיות. כל תוכנית משרתת מטרה נפרדת, והמעצב הגרפי חייב להשתמש בכל המושגים העיצוביים שלמד, החל מהרכבת האלמנטים הארגוניים המתאימים לתרגום ויז'ואל מקצועי למטרה ועד לשימוש בפסיכולוגיות צבע מתאימות כדי להגביר את הכרת המותג. כל הסגנונות הללו נעשו באמצעות תוכנת אדובי, עליה נרחיב לעומק בחלקים הבאים. בסרטון המצורף לפסקה זו תוכלו לצפות בדוגמה קצרה מיום גרפיקאי במקום עבודה בהייטק או במשרד פרסום.
תוכנות Adobe כוללות: Photoshop, Illustrator ו-Indesign הן בין האפליקציות שצוטטו. לכל תוכנה יש פונקציה מסוימת, אותה נתאר להלן:
פוטושופ נחשבת לרוב כאפליקציה המשמעותית ביותר עבור מעצבים גרפיים הלומדים במגזרי ההייטק והפרסום. האפליקציה מאפשרת לך להשתמש בתמונות כדי ליצור כל סוג של שינוי מכירות או שיווקי. Photoshop היא התוכנה הטובה ביותר לשימוש אם אתה צריך לשלוח פרסומות בפלטפורמות מדיה חברתית כמו פייסבוק ואינסטגרם. בהתאם לנושא שתבחר, האפליקציה מציעה מגוון אפקטים וכלים כדי להפוך את התמונה לצורה צבעונית או דרמטית יותר. אילוסטרייטור היא התוכנה האידיאלית ליצירת לוגו שכן פוטושופ אינה טובה במיוחד עם קומפוזיציות וצורות.
איור שנוצר על ידי Illustrator:
Illustrator נחשבת כיום כתוכנה קריטית ליצירת דיאגרמות ועבודה עם קווים וצורות בעקומה ובעקמומיות של רכיבים בסיסיים. האפליקציה מדהימה מכיוון שהיא מאפשרת להרחיב או להפחית את איכות הוויזואליה מבלי לגרום נזק לתמונות. אילוסטרייטור עשוי לשמש להפקת אינפוגרפיקה, אפליקציות, לוגו ומיתוג, עיצוב ואיור מסחרי, ציור דיגיטלי למגזר משחקי המחשב ומגוון סימולציות. מכיוון שהתכנית היא רב תחומית, מעצבים גרפיים הם לא היחידים שלומדים אותה.
InDesign:
InDesign היא תוכנה מתקדמת שמעצבים גרפיים משתמשים בה כדי להציע מענה דיגיטלי לכותב או לכל דבר שצריך יותר מעמוד אחד. למרות שהתוכנה עובדת היטב עם כמויות גדולות של טקסט מוורד או אקסל, היא לא תוכנת עיצוב. מכיוון שיכולות העיצוב של התוכנה הן בסיסיות למדי, רוב העיצובים המגיעים לתוכנה הם מפוטושופ ואילוסטרייטור. אתה יכול להשתמש בתוכנה כדי להגדיר עיצוב בדף מסוים ולהגיד לתוכנה- כמאסטר שזה צריך להיות בכל שאר סגנונות העמוד.
במהלך הקורס הסטודנטים מנתחים תוכנות לבניית תיק עבודות וסימולציות דיגיטליות להצגה אם ברצונם לעבוד בתחום זה כפרילנסרים או שכירים.
מהו בעצם מיתוג גרפיקה ממוחשבת?
הטכניקה של הבעת מידע על חברה בהקשר של מכירות או שיווק ידועה כמיתוג. על מנת שתאגיד או מותג יצליחו לקדם את עצמו ללקוחות היעד שלו, על הסטודנט להפנים את כל עקרונות העיצוב הרבים שרכש במהלך תהליך המיתוג. קהל היעד הוא קבוצת אנשים שאליהם חברה או רצון לשלוח מסרים או בצורת מודעות או פרסומות. במהלך הקורס התלמידים ילמדו על ההבדלים החשובים בין עבודה מקוונת ואופליין בדפוס. במהלך הקורס הם מקבלים פרויקטים לביצוע הדמיות וסימולציות מקצועיות כדי לגלות מיהו לקוח וכיצד לצפות במותג עצמו. כל עוד יש קשר ברור בין הלקוח למעצב הגרפי, עבודת המיתוג תהיה מוצלחת למדי.
כמה מרוויח מעצב גרפי בממוצע?
עיצוב גרפי הוא קריירה. מעצבים גרפיים עשויים לעבוד במגוון רחב של מגזרים בשל אופיים הרב-תחומי. אין זה משנה אם יש לך ניסיון רב בעיצוב גרפי או אם אתה בוגר טרי. בגלל הביקוש הגובר למעצבים גרפיים בתחומי העיצוב הגרפי והדפוס לאינטרנט, מעצבים גרפיים מקבלים שכר גבוה במיוחד. מעצבים בעסקי הדפוס עשויים להתחיל עם הכנסה נטו של אחד עשר אלף שקל ויכולים להרוויח שכר של שבעה עשר אלף שקל אם יעבדו במפעלי הייטק עם מפתחים ומתכנתים. לבסוף, נשאלת השאלה כמה מעצב גרפי מרוויח במקום עבודה אחר בהתאם למומחיות בה בוחר הגרפיקאי לעבוד.
מעצב יוכל למכור את עצמו ברשתות החברתיות
אם המעצב יחליט להקים משרד פרטי ולמכור את עצמו ברשתות החברתיות לאחר סיום הלימודים, השכר יהיה גבוה בהרבה, ואפשר לומר שמעצבים עשויים להרוויח עד 60,000 שקל בחודש. קטלוג בן עשרים עמודים עולה 3500 שקלים, ואם תפתחו אפליקציות, הפיצוי שלכם ישתנה בין 30 ל-40 אלף שקלים. מכיוון שעסקי הדפוס עדיין חי ופורחים, השכר גבוה למדי. בעבר, האפשרות היחידה הייתה לעבוד אך ורק בהוצאת ספרים או בתעשיית הנייר;
עם זאת, המציאות של היום שונה, וחברות היי-טק מעסיקות מעצבים גרפיים לייצר את המוצרים שלהם. בשל העובדה שלא כולם בישראל עובדים בהייטק, הביקוש לעובדים ישראלים הוא מהגדולים בעולם. כתוצאה מכך, מכיוון שכוח העבודה הישראלי מוגבל, מפעלי היי-טק מגייסים סיוע של מעצבים גרפיים מכל העולם כדי להציע שירותים מקוונים לתת פתרונות דיגיטליים.
היכן אתה מתכנן להמשיך את לימודיך בעיצוב גרפי ותקשורת חזותית?
ניתן ללמוד תקשורת חזותית ועיצוב גרפי במספר מוסדות מקצועיים בישראל וגם אונליין. אם אתה גר במרחק רב ממקומות הלימוד הללו, אתה יכול ללמוד מהבית באמצעות למידה מקוונת. אנו יכולים לראות שרוב המוסדות המירו את גישת ההוראה הזו לאורך תקופת הקורונה בגלל הקלות והסגירה של המדינה. אנחנו עושים את זה יותר מחמש עשרה שנה, ואנחנו מלמדים אנשים באמצעות תוכניות חיבור דומות למהירות בכל רחבי האינטרנט.
השיעור הוא אחד על אחד ללימוד תעודת ותיק סימולציות, המאפשר ללומד להבין היטב את גישת השיעור. תוך הסבר על תחום המיתוג והשיווק הטרנסדיפלינרי, המורה עשוי להזיז את העכבר ולצפות במסך התלמיד. הסטודנטים מקבלים שיעורי בית ותרגילים בסיומו של כל קורס כדי לסייע להם להבין מהי זהות המותג וכיצד להתמודד עם קומפוזיציות וניגודים באופן מקצועי. שיעורי הבית יתפקדו כתיק העבודות העתידי שלך, אותו יציג כל מראיין או כוח עסקי המעוניין לעבוד איתך.
